۶۰*۴۶۸: top
۶۰*۴۶۸: top
۶۰*۴۶۸: top

مدیریت فرانت آفیس در هتل

فرانت آفیس را یکی از شاهرگ‌های حیاتی هتل می‌نامند و این بخش به منزله قلب هتل است. زیرا اولین برخورد میهمان با پرسنل هتل در این بخش صورت می‌گیرد.

متصدی پذیرش هتل ( فرانت آفیس ) فردی است که با انواع واحدهای اقامتی اعم از هتل ها و متل ها و…و امکانات آنها آشنایی داشته و مهارت خوبی در جلب میهمانان، پذیرش و ارائه خدمات مطابق با خواسته آنها دارد. وی باید از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه‌ها و فرهنگ‌های مختلف آشنایی داشته باشد.

مدیران هتل توجه دارند که عمده ترین منبع درآمد هتل از فروش اتاق هاست و مسئولان بخش پذیرش می‌بایستی در جلب مشتری نهایت سعی خود را داشته باشند تا اتاقی خالی نماند و بهره‌وری افزایش یابد. بنابراین انتخاب مسئول و کارکنان بخش پذیرش که اموزش‌های لازم را دیده‌اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

دوره مدیریت پذیرش هتل از دوره‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و هدف از شرکت در این دوره کسب مهارت‌های حرفه‌ای در این موقعیت شغلی است.

نوشته‌های مرتبط

برخی از وظایف متصدی پذیرش هتل

خوشامدگویی به میهمانان در بدو ورود توام با احترام و ادب فراوان
انجام کارهای مربوط به رزرو اتاق برای مشتریان از طریق تلفن، ایمیل، فکس، نامه و یا حضوری
انجام کلیه کارهای لازم در هنگام ورود و خروج مهمانان از جمله گرفتن مدارک شناسایی معتبر از میهمان و بررسی صحت و اعتبار آنها، ارائه فرم مشخصات به میهمان و کمک به او در پرکردن آن، گرفتن و دادن کلید اتاق ها به میهمانان و …
توضیح کامل در مورد انواع اتاق های و امکانات هتل به میهمان و کمک به او در انتخاب اتاق مناسب و دادن کلید به او
گرفتن و دادن پیغام به میهمانان
پاسخگویی به درخواست های مختلف مهمانان ( از جمله رزرو بلیط تئاتر یا نگهداری اقلام با ارزش)
پاسخگویی به سوالات مهمانان و دادن اطلاعات مورد نیاز به آنها
بررسی و رسیدگی به پیشنهادات، مشکلات و شکایات میهمانان
آماده کردن صورت حساب ها و تحویل پرداخت های مهمانان در هنگام ترک هتل
همکاری با سایر کارکنان هتل برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان

سرفصل دوره مدیریت فرانت آفیس در هتل

۱-تاریخچه هتلداری، سازمان هتل ها
۲-بخش پذیرش میهمان
۳-مهارت های فردی و ارتباطی
۴-ارائه خدمات به میهمانان
۵-ورود و خروج میهمانان از هتل
۶-راهبری امور بخش
۷-آشنایی با نرم افزارهای هتلداری بخش پذیرش میهمان
۸-ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث
۹-شناخت صنعت گردشگری
۱۰-آشنایی با قوانین، مقررات و ضوابط هتلداری و گردشگری
۱۱-کارورزی

شهریه دوره: در حدود ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

نوشته‌های پیشنهادی

ADS_728*90
ADS_728*90
ADS_728*90

منبع نوشته:آتالند -

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ADS_728*90
ADS_728*90
ADS_728*90
web
analytics